هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟ بورس جذاب شد | نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه رفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر متر مسکن ملی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قدرت چانه‌زنی بهترین شیوه برای تعیین دستمزد و حقوق کارگران است | امنیت شغلی کارگر در کشور چقدر است؟ علت افزایش بیکاری در بین افراد تحصیلکرده چیست؟ خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد وزیر کار: شیوه‌های پیش‌بینی شده برای تامین معیشت جامعه کارگری عملیاتی خواهد شد
سرخط خبرها

افزایش نرخ ارز با اجرای طرح گشایش اقتصادی!

  • کد خبر: ۳۸۹۴۳
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
افزایش نرخ ارز با اجرای طرح گشایش اقتصادی!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در نظر دارد که ۲۲۰ میلیون بشکه نفت را با توجه قیمت روز نفت و دلار به خریداران عرضه کند که این موضوع قیمت بالای ارز را تجویز می‌کند،

به گزارش شهرآرانیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره طرح دولت برای گشایش اقتصادی (پیش فروش نفت با استفاده از اوراق سلف موازی) گفت: موضوع اوراق سلف نفتی باید در مجلس مطرح شود و جای رسیدگی به آن در شورای هماهنگی سران سه قوه نیست.

 

مجتبی رضاخواه ادامه داد: مقام معظم رهبری شرایط خاصی را برای شورای هماهنگی سران سه قوه تعریف کردند که طرح اوراق سلف نفتی شرایط طرح در شورای سران سه قوه را ندارد و مطرح شدن آن در شورای سران مصداق سوء استفاده از موقعیت شورا است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگان هدف دولت که جبران کسری بودجه است را دارد متوجه هستند اما این که چرا اسم آن را گشایش اقتصادی گذاشته است معلوم نیست مضاف بر این که دولت دوازدهم در ماه‌های پایانی عمر خود این تصمیم را گرفته است که پیامد آن ایجاد بدهی برای دولت بعدی است.

 

رضاخواه گفت: باید معلوم باشد که در طرح دولت نهایتا پیش فروش به پشتوانه نفت صورت می‌گیرد یا پیش فروش نفت انجام می‌گیرد زیرا اگر دولت قصد فروش نفت را دارد پس چرا دولت نفت را در بورس انرژی نمی‌فروشد و به دنبال سازکار جدید است. اگر هم دولت به دنبال چیزی شبیه اوراق مشارکت است که دولت همین الان هم اوراق مشارکت می‌فروشد و نیاز به سازکار جدید نیست.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص ادعا مشارکت مردم در فروش نفت با طرح اوراق سلف نفتی اظهار داشت: در این طرح مردم به صورت واقعی مشارکتی ندارد زیرا مردم عادی غالبا در موعد سررسید اوراق نمی‌توانند نفت را بفروشند بلکه باید دوباره آن را به وزارت نفت یا پالایشگاه ها بدهند.

 

رضا خواه افزود: دولت در نظر دارد که 220 میلیون بشکه نفت را با توجه قیمت روز نفت و دلار به خریداران عرضه کند که این موضوع قیمت بالای ارز را تجویز می‌کند، مضاف بر این که با توجه به تضمین بازخرید اوراق توسط دولت آن هم با قیمت آتی دلار و نفت، به نظر می‌رسد که این موضوع هم بر افزایش قیمت ارز تاثیر بگذارد.

 

وی ادامه داد: باتوجه به این که افراد ثروتمند خریداران اصلی اوراق خواهند بود و این افراد به خاطر نقدینگی زیاد در بازار ارز تاثیرگذار هستند، اصلا بعید نیست که این افراد برای بالا بردن قیمت ارز در آینده تلاش کنند تا سود خود را افزایش دهند. بر این اساس ثروتمندان از این طرح سود می‌برند ولی تورم حاصل از آن را مردم عادی و فقرا تحمل خواهند کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->